Forum www.strazochronykolei431.fora.pl Strona Główna www.strazochronykolei431.fora.pl
Platforma Wymiany Informacji dla Funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Projekt Ustawy o Straży Ochrony Kolei - dyskusja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 108, 109, 110  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.strazochronykolei431.fora.pl Strona Główna -> Przyszłość SOK / Ustawa pragmatyczna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
espero




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 147
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:29, 28 Maj 2018    Temat postu:

JaLuki napisał:
grupę PKP tworzy ... - [link widoczny dla zalogowanych]
każda z tych spółek powinna (teoretycznie) powołać swoja SOK tylko dwie firmy powołały PLK i SKM ...


To ty piszesz bzdury kolego nie spółki PKP powołują SOK lecz zarządcy infrastruktury zgodnie z ustawa o transporcie kolejowym art. 59.

Dworce Polskie nie są zarządcą infarstruktury lecz spółką prawa handlowego.

PLK, SKM mogły powolać SOK bo są zarządcą infarstruktury taki jak inni zarządcy np. LHS, WKD i inne ale ci zarządcy akurat nie powołały SOK.

Chwalisz się tutaj, że w SOk pracujesz od dawna a wiedzy podstawowej brak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
espero




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 147
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:43, 28 Maj 2018    Temat postu:

Podaję wykaz zarządców infrastruktury w rozumieniu ustawy o transporcie kolejowym:

PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście
Kopalnia Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe
Infra Silesia
Jastrzębska Spółka Kolejowa
CTL Maczki-Bór
UBB Polska
PMT Linie Kolejowe
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu
Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Lubelski Węgiel Bogdanka
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa
Warszawska Kolej Dojazdowa

Czyli wg ustawy o transporcie kolejowym ww zarządcy mogą sobie powołać SOK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaLuki




Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:54, 29 Maj 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
...nooooooo ja tego nie wymyśliłem 😁


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaLuki




Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:02, 29 Maj 2018    Temat postu:

espero napisał:
JaLuki napisał:
grupę PKP tworzy ... - [link widoczny dla zalogowanych]
każda z tych spółek powinna (teoretycznie) powołać swoja SOK tylko dwie firmy powołały PLK i SKM ...


To ty piszesz bzdury kolego nie spółki PKP powołują SOK lecz zarządcy infrastruktury zgodnie z ustawa o transporcie kolejowym art. 59.

Dworce Polskie nie są zarządcą infarstruktury lecz spółką prawa handlowego.

PLK, SKM mogły powolać SOK bo są zarządcą infarstruktury taki jak inni zarządcy np. LHS, WKD i inne ale ci zarządcy akurat nie powołały SOK.

Chwalisz się tutaj, że w SOk pracujesz od dawna a wiedzy podstawowej brak.

Infrastruktura kolejowa – linie kolejowe oraz inne budowle, budynki i urządzenia wraz z zajętymi pod nie gruntami, usytuowane na obszarze kolejowym, przeznaczone do zarządzania, obsługi przewozu osób i rzeczy, a także utrzymania niezbędnego w tym celu majątku zarządcy infrastruktury.

Dworce należą do IK jako inne budynki ...do obsługi przewozu osób...
Naprawdę masz problem że zrozumieniem ? ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
horrorcore




Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:02, 29 Maj 2018    Temat postu:

Zarządca dworców jest PKP SA. Dział nieruchomości. A jeśli się mylę trzepnijcie mną. Ps nie jest zarządca infrastruktury w żaden sposób.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez horrorcore dnia Wto 10:08, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
espero




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 147
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:25, 29 Maj 2018    Temat postu:

JaLuki napisał:
espero napisał:
JaLuki napisał:
grupę PKP tworzy ... - [link widoczny dla zalogowanych]
każda z tych spółek powinna (teoretycznie) powołać swoja SOK tylko dwie firmy powołały PLK i SKM ...


To ty piszesz bzdury kolego nie spółki PKP powołują SOK lecz zarządcy infrastruktury zgodnie z ustawa o transporcie kolejowym art. 59.

Dworce Polskie nie są zarządcą infarstruktury lecz spółką prawa handlowego.

PLK, SKM mogły powolać SOK bo są zarządcą infarstruktury taki jak inni zarządcy np. LHS, WKD i inne ale ci zarządcy akurat nie powołały SOK.

Chwalisz się tutaj, że w SOk pracujesz od dawna a wiedzy podstawowej brak.


Infrastruktura kolejowa – linie kolejowe oraz inne budowle, budynki i urządzenia wraz z zajętymi pod nie gruntami, usytuowane na obszarze kolejowym, przeznaczone do zarządzania, obsługi przewozu osób i rzeczy, a także utrzymania niezbędnego w tym celu majątku zarządcy infrastruktury.

Dworce należą do IK jako inne budynki ...do obsługi przewozu osób...
Naprawdę masz problem że zrozumieniem ? ...


Czytaj ustawę bo na podstawie ustawy ( jest to akt prawny) mozna coś powołać lub zdziałać a nie na podstawie definicji np. "nfrastruktura kolejowa" czy o dworcach.

Łopatologicznie i jaśniej chyba już nie można wyjaśnić jak ktoś chce zrozumieć to zrozumie.

A twoje teorie to są tylko teorie i nic wspólnego nie mają z podstawą prawną jaką daje ustawa na podstawie i w granicach której mamy się poruszać.

Więcej porad prawnych nie będzie bo ta usługa kosztuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez espero dnia Wto 10:26, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
horrorcore




Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:09, 29 Maj 2018    Temat postu:

Mówiąc krótko dworzec kolejowy jest częścią infrastruktury kolejowej ale zarządca jego nie jest zarządca infrastruktury i nie może powołać SOK. Dziwne ale prawdziwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sokuś




Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:24, 29 Maj 2018    Temat postu:

To w końcu jak z tymi dworcami można tam działać czy nie ? A co jeżeli budynek dworca należy do miasta ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Komendant Główny




Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:55, 29 Maj 2018    Temat postu:

Jeśli dworzec jest częścią obszaru kolejowego, to SOK ma obowiązek na nim realizować swoje zadania. Przynajmniej tak mówi ustawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
espero




Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 147
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:37, 29 Maj 2018    Temat postu:

Komendant Główny napisał:
Jeśli dworzec jest częścią obszaru kolejowego, to SOK ma obowiązek na nim realizować swoje zadania. Przynajmniej tak mówi ustawa.


Dokladnie art 60 ust. 1 pkt 1,2 ustawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
horrorcore




Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:40, 29 Maj 2018    Temat postu:

Jeśli się nie mylę zakłady CargoTabor też są zarządca infrastruktury kolejowej a ich obszary są obszarami kolejowymi to logiczne i.. No właśnie i.. A działanie na terenie kolejowym innego zarządcy infrastruktury hmmm?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez horrorcore dnia Wto 13:46, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Komendant Główny




Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:52, 29 Maj 2018    Temat postu:

Ustawa nie określa działań SOK w zależności od zarządcy infrastruktury. Obszar kolejowy to obszar kolejowy. SOK jest podpięty pod PLK, bo gdzieś musiał być. Nie zmienia to faktu, że obowiązuje go ustawa, która jasno mówi o (powtórzę się):
Cytat:
Art. 60. 1. Do zadań straży ochrony kolei należy:
1) kontrola przestrzegania przepisów porządkowych na obszarze kolejowym,
w pociągach i innych pojazdach kolejowych


a więc:
Cytat:
Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
(...)
8 ) obszar kolejowy – powierzchnia gruntu określona działkami ewidencyjnymi,
na której znajduje się droga kolejowa, budynki, budowle i urządzenia
przeznaczone do zarządzania, eksploatacji i utrzymania linii kolejowej oraz
przewozu osób i rzeczy;

i nie ma w definicji obszaru kolejowego lub zadań SOK wykluczeń typu: "chyba że grunt należy do innego niż PLK zarządcy infrastruktury kolejowej".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Komendant Główny dnia Wto 14:56, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubert 2000




Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:40, 29 Maj 2018    Temat postu:

A bo to państwo w państwie. Kiedyś była jedna kolej i jedna Służba Ochrony Kolei. Teraz mało, że spółki to jeszcze spółki w spółkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaLuki




Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:24, 29 Maj 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Panowie skoro powołała nas PLK ochraniamy jedynie mienie oraz osoby przebywające na obszarze działania/zarządzania PLK ...niejasności wynikają z ustawy jednym słowem jest wielkim bublem legislacyjnym...nasze kompetencje/uorawnienia/zadania ...sami znacie z życia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soku




Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:35, 29 Maj 2018    Temat postu:

Otrzymałem informację od jednego z członków ZZ


W dniu 28.05.2018 odbyło się zebranie KZ gdzie był obecny K.G. SOK . Ustawa brak konkretów- sprawe skierowano do P. Dudy. Będzie rozmawiać z Premierem.

I tyle w temacie hehe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.strazochronykolei431.fora.pl Strona Główna -> Przyszłość SOK / Ustawa pragmatyczna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 108, 109, 110  Następny
Strona 84 z 110

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin