Forum www.strazochronykolei431.fora.pl Strona Główna www.strazochronykolei431.fora.pl
Platforma Wymiany Informacji dla Funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sok vs Ochrona czyli o co w tym wszystkim chodzi....
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.strazochronykolei431.fora.pl Strona Główna -> Przyszłość SOK / Ustawa pragmatyczna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bez-wydarzeń




Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:28, 02 Mar 2018    Temat postu:

JaLuki napisał:
Joker ...miej litość ...naprawdę nie rozumiesz różnicy?...SL ochrania lasy...SR - ryby Wink...SM - do pilnowania porządku w miastach/gminach...
My ochraniamy Infrastrukturę o znaczeniu strategicznym !!!!...nie będę rozwijał co znaczy IK czy TWR...poczytaj ustawy/rozporządzenia ...zmienisz zdanie i przestaniesz "nas" przyrównywać do jw.
"....


Czy uważasz, że Jednostki Wojskowe, Wodociągi, Lotniska - nie są obiektami o znaczeniu strategicznym? SOL na lotniskach, ale jak pamiętam także Oddziały Wart Cywilnych podlegały pod Ustawe o Ochronie Osób i Mienia, aczkolwiek zastąpienie SOL Konsalnetem rażąco obniżyło standardy bezpieczeństwa na lotniskach.

Idąc tym tokiem rozumowania - Petrochemie, Wodociągi, Lotniska takż powinna ochraniać Państwowa Formacja podległa pod właściwego Ministra. Nie mówią, że nie - chce uwidocznić, że Kolej nie jest tutaj jakimś wyjątkiem, najpiękniejszą Panną wśród obiektów strategicznych.

O Straży Miejskiej nie będe pisał, bo to osobny temat. A czy bezpieczenstwo i porządek w gminie jest mniej ważny od bezpieczenstwa na Kolei?

JaLuki napisał:

..." Mało kto wie, że ta służba była pierwszą powołaną przez marszałka Józefa Piłsudskiego w listopadzie 1918 r. Dziś w setną rocznicę odzyskania niepodległości liczymy na przywrócenie jej najwyższej rangi"...


Mało kto w SOK wie, że... [link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Przygotowania do przejęcia więzień znajdujących się na terenie tzw. Kongresówki z rąk zaborców zostały już podjęte w marcu 1918.


Tylko, że w SW nie słyszałem, żeby ktoś się tym "pompował"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bez-wydarzeń




Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:46, 02 Mar 2018    Temat postu:

PS. Jeśli zaś chodzi o Dworce kolejowe - pewnie każdy tu myśli o Poznaniu, Krakowie Głównym, Warszawie czy Katowicach.. Ochrona, którą nagle się zaczęło "hejtować" - ochrania także mniejsze Dworce. Czy ktoś wyobraża sobie, żeby Państwowa, umundurowana Formacja z uprawnieniami itd. pilnowała Dworca w Krzeszowicach, Krakowie-Płaszowie?

To jak już chcemy uwidocznić jakieś kuriozum - napiszmy o tym, że wyszkolony, wyposażony i uprawniony F-sz SOK widząc jakąkolwiek sytuacje wymagającą interwencji Służby przed dworcem albo w drodze dojazdu na szlak - ma właściwie związane ręce, bo są jasno określone przypadki kiedy możemy interweniować poza obszarem kolejowym i w/w się w tym jie zawierają..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mistrzu2018




Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:08, 04 Mar 2018    Temat postu:

Problem ochrony dworców w Polsce jest bardzo złożony. Straż Ochrony Kolei nie da rady obecnie wypełnić tego obowiązku samodzielnie. Jest nas za mało,mamy inne obowiązki, a przede wszystkim są posterunki SOK, które mają ogromny obszar lini kolejowej pod swoją ochroną. Obszar, który może nawet zajmować 100 km, gdzie przemieszczenie patrolu z punktu A do punktu B w szybkim czasie jest nierealne. Z ochroną dworców znowu jest taki problem, iż spora część ochroniarzy to osoby, które mają grubo skończone 60 lat. Te osoby są w sporej części niezdolne do jakiekolwiek interwencji. Na jednym z dworców w mojej okolicy jest ochrona złożona z emerytów, którzy większość pracy przesiadują w swoim pomieszczeniu służbowym. Na pewno już samo bycie tej ochrony odstrasza potencjalnego sprawcę czynu zabronionego. Tylko pytanie, czy tak ma wyglądać ochrona mniejszych dworców?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaLuki




Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:44, 04 Mar 2018    Temat postu:

...mistrzu2018- na zadane przez Ciebie pytanie (no końcu twego postu) ...odpowiedziałeś sobie sam ...przed zadaniem pytania...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
byk




Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:58, 04 Kwi 2018    Temat postu: 1:0 dla SOK

1:0 dla SOK

Pijany pracownik ochrony pilnował dworca w Przemyślu

Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei ujęli na stacji Przemyśl Główny nietrzeźwego pracownika ochrony dworca. 61 -letni mężczyzna pilnował dworca mając we krwi ponad 1,5 promila alkoholu.

O incydencie poinformował funkcjonariuszy SOK zaniepokojony podróżny, który zauważył, że pracownik ochrony dworca jest pijany. Patrol Straży Ochrony Kolei zastał pracownika ochrony w pomieszczeniu służbowym ochrony dworca. Mężczyzna siedział na krześle rozsiewając wokół silną woń alkoholu.

Badanie alkomatem wykazało, że mężczyzna miał we krwi ponad 1,5 promila alkoholu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym funkcjonariusze SOK ujęli nietrzeźwego mężczyznę. Podczas przeprowadzonej rozmowy 61-letni ochroniarz przyznał, że w niedalekiej przeszłości wypił litr wódki i jedno piwo.

Dalsze czynności w sprawie prowadzi Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei w Przemyślu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.strazochronykolei431.fora.pl Strona Główna -> Przyszłość SOK / Ustawa pragmatyczna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin